Konoplja je edinstvena rastlina, ki za svojo rast ne potrebuje veliko in odlično uspeva brez uporabe pesticidov in gnojil, zato je njena pridelava prijazna do okolja in na koncu tudi za vse, ki jo uživamo. Strokovnjaki konopljo označujejo za eno najbolj hranljivih živil na svetu. Prav konopljina semena vsebujejo veliko beljakovin in zdravih maščob – v poprečju vsebujejo 35 % beljakovin, 47 % maščob in 12 % ogljikovih hidratov.

Konopljine beljakovine

Konoplja in konopljini izdelki veljajo za visokokakovosten veganski vir popolnih beljakovin. Popolne beljakovine so tiste, ki vsebujejo vseh 9 esencialnih aminokislin, ki so potrebne za pravilno delovanje človeškega telesa:

  • histidin,
  • izolevcin,
  • levcin,
  • lizin,
  • metionin,
  • fenilalanin,
  • treonin,
  • triptofan,
  • valin.

Konopljine beljakovine vsebujejo vseh dvajset esencialnih aminokislin (od tega je devet esencialnih, ki jih sami ne moremo tvoriti in jih moramo nujno zaužiti s hrano), iz katerih lahko naše telo zgradi sebi lastne beljakovine. Te nato služijo kot gradniki mišic, obnavljajo drobne celične poškodbe in skrbijo za pridobivanje moči. Delež beljakovin v celih konopljinih semenih je okrog 35 %.

Kje najdemo konopljine beljakovine?

Konopljine beljakovine pridobivamo z mletjem semen konoplje se pridobi beljakovinskih prah oz. konopljini proteini, ki jih z lahkoto vključimo v hranljive in okusne obroke. Lahko pa uživamo tudi oluščena ali neoluščena konopljina semena, ki vsebujejo zdravju koristne konopljine beljakovine.

Konopljini proteini - odličen vir konopljinih beljakovin

Strokovno in k naravni zavezano predelujemo bio konopljina semena. Pri hladnem stiskanju konopljinih semen dobimo 2 produkta, od katerih je izjemno hranljivo konopljino olje, drugi izvrsten produkt pa so konopljini proteini- Vitahemp.

Zmes, ki ostane pod strogo kontrolo, posušimo in zmeljemo v visoko kakovostne 100% bio konopljine proteine. Tako zagotovimo, da konopljini proteini še vedno vsebujejo vse pomembne učinkovine konopljinega semena, med katerimi so zelo pomembne konopljine beljakovine.

Konopljini proteini vsebujejo 50% beljakovin in imajo visoko vsebnost prehranskih vlaknin.
So odličen beljakovinski prehranski dodatek tudi za vegane in vegetarjance.

Kako lahko konopljine proteine vključimo v jedilnik?

Konopljine proteine, ki vsebujejo hranljive konopljine beljakovine lahko uživamo na več načinov:

  • Energijski zalogajčki: Konopljine proteine zmešajte z mlekom (oziroma z rastlinskimi napitki) ali vodo, dodajte katerokoli sladilo, kikirikijevo (ali mandljevo, orehovo, lešnikovo) maslo, kokosovo moko (v kosmičih), kakav in druge sestavine, ki jih imate radi in iz mase oblikujte majhne kroglice.

  • Juhe: obogatite juhe, obare in omake z dodatkom 1 do 2 žlici proteinov.

  • Pica: 10 do 20% bele moke nadomestite s konopljinimi proteini.

  • Smutiji: energijsko vrednost svojega običajnega smutija povečajte z dodatkom 1 žlice proteinov.
  • Zajtrk: Konopljine proteine potresite po ovsenih, prosenih ali koruznih kosmičih.
  • Dodatek pri peki kruha, peciva

Zakaj je priporočljivo uživati konopljine proteine?

Beljakovine, prehranske vlaknine, esencialne maščobne kisline, minerali in antioksidanti – ko vse to povežemo v celoto ter dodamo še lahko prebavljivost, dobimo konopljine proteine oziroma beljakovinsko konopljino moko z veliko blagodejnimi učinki.

Spodbujajo delovanje imunskega sistema – globularni proteini (edestin in albumin) so sestavni del encimov, protiteles, hormonov, fibrinogen-a (protein ki skrbi za strjevanje krvi) ter se nahajajo tudi v krvni plazmi.

Povečujejo energijo – esencialne maščobne kisline proizvedejo kar dvakrat več energije kot ogljikovi hidrati, poleg tega pa se beljakovine počasneje razgrajujejo, kar pomeni, da se energija sprošča počasneje in več časa.

Izboljšujejo prebavo – velika večina proteinov vsebuje laktozo, neglede na to, ali so to živalski ali rastlinski proteini. Ker pa imamo vsi ljudje laktozno intoleranco (nekateri večjo nekateri manjšo), to lahko nekaterim povzroči prebavne motnje. Zaradi visoke vsebnosti prehranskih vlaknin, konopljini proteini blagodejno vplivajo na prebavo.

Blažijo vnetja – GLA oziroma gamalinolenska kislina, je esencialna maščobna kislina, ki nam skupaj z ostalimi hranili konopljinih proteinov pripomore k lajšanju vnetij.

Obnavljajo mišice – vsakdo ve, da je po športu in rekreaciji potrebna tudi mišična regeneracija. Proteinski praški so navadno prva odločitev marsikaterega športnika, konec koncev, so proteini ključnega pomena za “grajenje” mišične mase. Ker so konopljini proteini popolni proteini (vsebujejo vseh 9 esencialnih aminokislin) in ne povzročajo alergij, so več kot le dobro nadomestilo navadnim proteinskim praškom in so primerni tudi za alergike.

Skrbijo za zdravje srca – bolezni srca so najpogostejši vzrok smrti. Ko arginin (antioksidant), prehranske vlaknine in maščobne kisline povežemo v celoto, dobimo skupek hranil, ki zmanjšujejo možnost nastanka srčnih bolezni.

Povečujejo mišično maso – BCAA so razvejane aminokisline, ki se presnavljajo v skeletnih mišicah ter skupaj z albumin-om in edestin-om preprečujejo “izgubo” mišic, ob redni vadbi pa pripomorejo k hitrejšem povečanju mišične mase.

Izboljšujejo metabolizem – optimalen vnos beljakovin je ključnega pomena za izgubo telesne teže in izboljšanje metabolizma, kar pripomore tudi k hitrejši porabi maščob in nastanku mišične mase. Hrana z nizko vsebnostjo prehranskih vlaknin nas lahko nasiti, a le za kratek čas. Ker so konopljini proteini bogati s prehranskimi vlakninami, se občutek sitosti občutno podaljša.

Čistijo debelo črevo – visoka vsebnost prehranskih vlaknin (topnih in netopnih) pripomore k naravnem čiščenju debelega črevesa in lahko zmanjša tveganje za nastanek hemoroidov, diareje, zaprtosti, poleg tega pa pripomore tudi k čiščenju toksinov iz telesa.

Uravnavajo raven holesterola – s pomočjo esencialnih maščobnih kislin, se v našem telesu znižuje raven nezdravih maščob in nastanek holesterolnih plaket v arterijah.

Zmanjšujejo tveganje za osteoporozo – esencialne maščobne kisline imajo pomembno vlogo pri številnih procesih, vključno s preprečevanjem nastanka osteoporoze, ki je velikokrat posledica pomanjkanja esencialnih maščobnih kislin (GLA in EPA).

Izboljšujejo zdravje lasišča – vsebnost vitamina E in maščobnih kislin lahko pripomore k zmanjšanju srbečice, razdraženosti, pravilni navlaženosti ter močnejšem lasišču.

Konopljina semena

Drugi odličen vir konopljinih beljakovin so tudi konopljina semena, ki jih prav tako lahko vključimo v prehrano na številne načine.

Konopljina semena sodijo med najbolj hranljiva semena na svetu. Imajo najbolj optimalno ravnovesje beljakovin, ki vsebujejo 21 aminokislin, esencialnih maščob, vitaminov in encimov v kombinaciji z relativno odsotnostjo sladkorja, škroba in nasičenih maščob.

Odlični recepti za pripravo okusnih in izredno hranljivih jedi, ki vključujejo konopljina semena - Vitahemp: