Vedno stremim k boljšemu. Kvaliteta življenja in splošno počutje sta osnovi za dober vsakdan in ker je tista »taprva« ura zelo pomembna za potek celotnega dneva, si prizadevam, da dobro zastavim že jutranjo rutino. Moj način prehranjevanja in življenjski stil potrjuje rek, da si to, kar ješ, se je zadnjih par let, odkar se imam še raje in sem pozorna na to, kar vnašam v svoje telo, resnično spremenil. Na občutno boljše. Pred tem sladkane gazirane pijače sedaj zamenjam z vodo, čipse in slane prigrizke s celo tono ojačevalcev okusa nadomestim z oreščki in krekerji iz pretežno naravnih sestavin. Na mojem jedilniku so tako pretežno živila, jedi, ki so rastlinskega izvora. Končno, lahko rečem, da sem po obroku ali mini prigrizku, ki je navadno med glavnimi obroki, polna energije in zagona, kar je tudi namen hrane v pravem pomenu besede in ne večna utrujenost in napihnjenost, ki posledično vodi do slabe prebave. Ko sem končno prisluhnila svojemu telesu in začela s spremembami, sem zaznala, da po določeni hrani resnično dobro funkcioniram in obratno. Zato sem na dotično področje usmerjala ogromno pozornosti. Po jutru se dan pozna; kako res. Sama zdaj vem, da mi ne paše, da se, preden zapustim dom, silim z kruhom in ostalimi ogljikovimi hidrati, da kasneje ne bom lačna, ker bi pri meni to doseglo ravno nasprotni učinek. Ljudje smo si pač različni; vsako telo ima drugačne potrebe. Sama sem mnenja, da težko obstaja eno poenoteno pravilo za prav vsakega posameznika, ko pa je vsako telo individum s sebi lastnimi potrebami in je tako zelo pomembno, da jih znamo prepoznati. To je moje mnenje in izkušnja, ki jo vzamem za ‘sveto’.

Kadar sem v naglici, za na pot pograbim banano, ki mi na tešče zelo paše. Ampak ker to večno hitenje name prav tako nima dobrega vpliva; nasprotno, predstavlja mi stres, zadnje tedne uvajam novo, svežo jutranjo rutino, recept za katero vam predstavljam spodaj.

Polnovreden SMUTI za fokusiran začetek dneva

✓ 1 banana
✓ ½ jabolka
✓ 2-3 manjše liste blitve
✓ 2 dcl rastlinskega mleka, naravnega soka ali mlačne vode
✓ pirin zdrob (po občutku; odvisno od željene gostote)
✓ 1 žlica VitaHemp konopljinih proteinov
✓ avokado ali pol žličke kokosovega olja (lahko tudi sezamovega ali orehovega)
✓ ščepec kajenskega popra
✓ četrt žličke cejonskega cimeta

*Sadje in zelenjavo lahko prilagodimo našim željam

Ko mešam napitek in se poigravam s sestavinami, sem vedno pozorna, da ni sestavljen samo iz sadja. Za “balans” tako vedno dodam še zelenolistne rastline; največkrat blitvo, špinačo, pogosto tudi peteršilj; sploh kadar se želim prečistiti, ker odlično odvaja vodo iz telesa.

Da pa je celota res ugodna tako za prebavo kot tudi za imunski sistem, pa vmešam tudi VitaHemp konopljine proteine, ki imajo visoko vsebnost prehranskih vlaknin in so res zelo ugodni za prebavo in posledično za odpornost, ker je tudi imunski sistem v črevesju, za katerega lahko v šali trdimo, da so to naši drugi možgani.

Zmes BIO konopljinih proteinov ima visoko vsebnost beljakovin, kar pa je zame, ker ne uživam sestavin živalskega izvora, zelo dobrodošlo oz. nujno. Sama vem, da če imam dobro urejeno prebavo, se mi to vsekakor odraža na koži, nohtih, laseh in imam neprimerljivo več energije in sem bolj zbrana. Zato mi je res zelo v interesu, da imam te zadeve urejene in tako uspešno začnem že v prvem dnevu jutra; kar na tešče. V napitek vmešam tudi tisto bolj pikro začimbo - ampak res samo ščepec kajenskega popra, ki v harmoniji vseh okusov izgubi primarno značilnost okusa. Poper je izvrsten pri razstrupljanju obtočil in pospešuje cirkulacijo in v primeru ženske nadloge (celulita) deluje tudi kot limfna drenaža. Tukaj pa je še cimet – da ukrotim izrazito željo po sladkem, sploh v dneh pred menstruacijo, ko hormončki nekoliko “ponorijo”. Obožujem ga; še posebej v prvih hladnejših dneh.

Zjutraj dan vedno začnem s kozarcem mlačne vode, potem pristavim vodo za zeliščni čaj, ki sem ga v zadnjem času zamenjala za kavo, ki jo sicer obožujem, ampak običajno šele po prvem obroku. Preden se začnem urejati, si pripravim smuti z zgoraj omenjenimi sestavinami in karakteristikami, katerega medtem z užitkom srebam. Kar mi ostane, vzamem še s seboj na pot. Če zjutraj spijem smuti, potem res ne čutim potrebe po sladkarijah in hrani, ki je ugodna samo za brbončice. Tako so mi posledično še vedno prav tudi najljubše neraztegljive kavbojke. To mi je super iztočnica za dober začetek dneva. V prvi vrsti me nasiti in da energijo, po njem nisem utrujena – nasprotno, kljub vsemu pa mi je tudi super motivacija za nadaljnje obroke, ker vem, da sem z njim dobro zakorakala v nov dan in se mi zdi vredno, da z isto ljubeznijo in skrbnostjo zase; za svoje telo, nadaljujem tudi pri komponiranju obrokov, ki sledijo.

Zakaj sem izbrala smuti? V telesu se kopičijo snovi in prihaja do notranjih vnetij. Dobro je, če pospešimo presnovo. Omenjene sestavine v kombinaciji so super stimulans za dotično. Smuti v kombinaciji s kokosovim oljem na tešče je dobra rešitev za hitrejšo absorpcijo omenjenih hranil. Spodbuja metabolizem in poskrbi, da ostala hranila manj obremenjujejo prebavni sistem. Tako naše telo dobi gorivo za kar najboljše delovanje.


Poskusi! Lahko že jutri zjutraj :)